Uw reakties

  • 911.startpagina.nl

    Het prikbord van de 911.startpagina is bedoeld om bezoekers de gelegenheid te geven om te reageren op de gebeurtenissen van 11 september 2001. Wat zijn uw herinneringen aan deze dag en hoe heeft 9/11 in uw optiek de wereld veranderd? Graag biedt dit platform de ruimte om daar uiting aan te geven.

  • iola

    mijn herrinnering aan die dag is nog vers. ik was net wakker en erg misselijk van mijn eerste chemokuur de dag ervoor, toen ik het nieuws zag werd ik nog zieker en misselijker. het was zo onwerkelijk allemaal, en nu elk jaar weer denk ik aan die dag en denk aan al die mensen die gestorven zijn en geen kans meer kregen om hun leven verder op te bouwen. mij is dat wel gegund denk ik dan bij mijzelf, ik mag wel erg dankbaar zijn.

    R.I.P allemaal

  • azalaia

    Ik liep op 11 sept. 2001 om half 11 door de Utrechtse straat in Amsterdam en kwam langs een café waar nogal wat mensen van de straat af naar de tv aan het kijken waren die in dat café aanwezig was.

    Ik dacht aan een belangrijke voetbalwedstrijd, maar zag wel iets anders, de herhalingen van de vliegtuigen die de 2 torens waren ingevlogen.

    Ik stond net zo aan de grond genageld als op 22 november 1963 toen ik op de zwart wit beelden zag van de de moord op President JF Kennedy.

    Precies hetzelfde gevoel, onmacht, ongeloof de tv niet te kunnen verlaten, het steeds maar weer die herhalingen willen zien omdat hetzo realistisch was dat het juist daarom niet echt leek maar een realistische Steven Spielberg film.

    Sinds die tijd, nu 5 jaar geleden, is ook mijn leven wel veranderd, de zorgeloosheid, als ik die al had, is nu helemaal verdwenen. Dit soort dreigingen leggen wel, op de achtergrond, een schaduw over mijn leven. Ik ben toch al zo serieus.

    Maar goed, het leven gaat verder al snap ik er steeds minder van.

    azalaia.

  • Hennie

    Ik heb andere gedachten bij 911, mijn partner is om 7.15 die zelfde ochtend overleden waar ik bij was, een spontane hartstilstand. Dus het hele gebeuren van Twin Towers kan mij gestolen worden..

    Ik was de hele dag bezig met het voorbereiden van een crematie..

  • Dorine

    Sterkte vandaag,

    Dorine

  • Erica

    Hennie, ik ken je niet en vindt het vreselijk dat jou partner is overleden op deze dag. Voor jou stond waarschijnlijk de wereld stil, begrijpelijk! Ik snap uit jouw berichtje dat de hele wereld bezig was met 9/11 en jouw verdriet kreeg geen ruimte. Heel veel sterkte vandaag!

    Naast jou ken ik ook de families van de slachtoffers van 9/11 niet.

    Als ik hun verhalen hoor en zie, denk ik dat ook zij niet stil hebben gestaan bij ander verdriet op deze dag! Emoties waren te groot om nog oog te hebben voor ander leed.

    Het klopt niet, het overlijden van jouw partner had de plek moeten krijgen die het verdient.

    Ik zou graag 9/11 willen skippen uit mijn geheugen, ben boos -net als jij- ik richt mijn boosheid op de daders van de aanslag? Weten zij dat ook een deel van jouw verdriet door hen veroorzaakt is?

    Nogmaals heel veel sterkte!