wtc 7

  • Gert Visser

    Ik heb veel over 9/11 nagedacht de afgelopen jaren en de verklaringen van overheidszijde, onderschrijf ik niet. Ik ben dus een ‘complotdenker’.

    Elf september nadert weer. In de media wordt trouw verslag gedaan van de inmiddels traditionele herdenking van de slachtoffers van de aanslagen. Bijzonder is dat er inmiddels veel mensen van overtuigd zijn geraakt dat de aanslagen gesteund of zelfs georganiseerd zijn door de Amerikaanse overheid.

    De gedachte dat 9/11 een ïnside job" zouden zijn schrikt af, het is te groot om te bevatten. Toch, wanneer je je verdiept in de feiten, dan komen er tientallen uitermate vreemde zaken aan het licht. Je kunt bijvoorbeeld uitrekenen dat de WTC-gebouwen, beiden versterkt met bijna 100.000(!) ton staal in de kern, nooit met vrijwel vrijeval-snelheid kunnen instorten tot in de kelder, na wat er op 300 meter hoogte gebeurde.

    Google eens “building 7” en het wordt duidelijk dat een relatief licht beschadigd gebouw als dit, geheel geladen moet zijn geweest met explosieven om zo pardoes, tot op het maaiveld in te storten, opnieuw men vrijval-snelheid. Dat is nog maar het begin. Er zijn talloze getuigenissen van “secundary explosions”, ontploffingen die overal in de torens plaatsvonden voorafgaand aan de instortingen enz. enz.

    De meeste brave burgers komen niet verder dan wat hun gevoel ze ingeeft. Rekenen en denken in oorzaak en gevolg is blijkbaar aan weinigen gegeven. Gelukkig is het technische deel van de instortingen goed verwoord in films als ‘loose change’ en andere documantaires. Dit zijn geen rancuneuze of hysterische stemmingmakers.

    Bekijk bijvoorbeeld eens

    http://www.youtube.com/watch?v=Pd8B-8Au-Wk

    en

    http://video.google.nl/videoplay?docid=-8370998763702260858&ei=zxyRSpmmJZDJ-Abr4aSgCA&q=911&hl=nl#

    Dat er vreemde dingen aan de hand zijn is, los van de vraag wie het nu eigenlijk op zijn geweten heeft, overduidelijk. Wat e.e.a. nu zo weerbarstig maakt is het feit dat deze zaken hebben plaatsgevonden onder verantwoording van een reborn Christian, te weten George W. Bush. Als de feiten niet zo voor zich spraken zou ik alleen al om die reden de complot-theorie afwijzen. De feiten en bewijsbare ongerijmdheden zijn wat mij betreft echter zo duidelijk dat je niet om de conclusie van een “inside job” heen kunt.

    Het is naief om te denken dat een overheid nooit tot een daad als op 9/11 plaatsvond zou kunnen komen. Door de eeuwen heen zijn de grootste massamoordenaars altijd en zonder uitzondering …overheden geweest. Recent gebeurde het onder aanvoering van overheidsvertegenwoordigers als Mao en Pol Pot, Mugabe en Sadam Hoesein. Eerder waren het overheidsfunctionarissen als Pasja (Armeense genocide, 1200.000 doden) en Franco (400.000 doden). Zo zijn er honderden ambtenaren op te noemen die in dienst van een of andere overheid overgingen tot het massaal doden van medeburgers, de hele geschiedenis door. Het is daarom onwaarschijnlijk dat het in onze tijd, of in de toekomst anders zal zijn. Natuurlijk denken we wel dat wij alles beter zullen doen, maar dat dachten ze vroeger ook. .

    Zonder een standpunt in te nemen zouden de diverse media wat mij betreft best wel eens aandacht mogen besteden aan de verdachte omstandigheden van 9/11. Men handhaaft echter stilte rondom dit onderwerp uit angst voor gek te worden versleten. Het vereist dus wel moed. Hopelijk komt er ooit helderheid. Complot of niet, wat mij betreft moet er opnieuw onderzoek worden gedaan, het was te mager tot dusverre.

    .

  • nel

    Kom nou jongens.

    Wat heeft het nu nog voor zin om te gaan speculeren over Bush??

    Ik moest hem ook niet.

    Maar denk nou eens aan al die mensen die zijn omgekomen. En hun families…..

    Nel

  • Saskia

    Over dom gesproken!!! Deelstaatje! Ga iets doe aan je IQ of praat niet meer mee!!!

  • Dilliberto

    Beste Johannes wordt eens wakker de Amerikanen hadden ruim 4 jaar nodig om ons te bevrijden.

  • Lou

    Nee Nel. Eerst de vuile politiek eromheen blootleggen dan is er pas plaats voor rouw.